Our DNA is Carbon.
Maailma rattaspordi kolm kõige suuremat revolutsiooni on vaieldamatult olnud „clipless“ pedaalide, carbon raamide ja pidurilingist käiguvahetuse leiutamine. Kõik muu on kõigest olnud „kosmeetika“. Look on erakordne bränd, kaks esimest revolutsiooni on esile kutsunud just Look – pedaalide ja carbon raamide pioneerina. Esimene Look PP65 pedaal valmis 1985. aastal ja on ajalooline fakt, et sel aastal Tour de France´l (TDF) sõitis vaid üks sportlane selle uue leiutisega, Bernard Hinault, kes ka tuuri sel aastal võitis. Edasine on juba ajalugu… Lookist sai clipless pedaalide sünonüüm aastakümneteks, millest sai ka konkurentidest tootjatele inspiratsiooniallikas. Esimese carbon raami Look KG 86 toodi laia üldsuse ette 1986. aastal, millega Greg Lemond võitis samal aastal ka TDF. Ajastul, mil valmistati (tähelepanu!) rauast raame ja ka alumiiniumraamid omasid veel uudsuse märke, oli Look aastakümneid oma ajast ees. Ka täna 35 aastat hiljem on Look „benchmark“, mille järgi joonduvad konkurendid. Carbon raam, ei ole kunagi olnud pelgalt carbon raam, vaid see on oskus carbon materjali omavahel kokku sobitada ja Look on siin endiselt parim! Läbi ajaloo on olnud niipalju sündmusi, kus Look on olnud suunanäitaja, kasvõi esimene monocoq trekiraam, eelkäija tänasele Look T20. Või siis Looki rattaraami carbon torud, mille seinad olid erineva paksusega, mis annab raamile just selle jäikuse-kaalu aga ka mugavuse parima võimaliku suhte. On lihtsalt vale arusaam või isegi vale levitamine, et kui on carbon raam, siis on kõik raamid samaväärsed, no ei ole. Siinkohal on suurte tootjate hääl paraku peale jäänud. Look on läbi tegevusaastate registreerinud üle 200 patendi, mis räägib Looki enda eest. Look rattaga alustasid oma karjääri Prantsusmaal 1990-1991. aastal Jaan Kirsipuu, Raido Kodanipork, Lauri Resik ja Toivo Reinov. Jaan Kirsipuu lõpetas Prantsusmaal väärika karjääri Credit Agricole meeskonnas ja seda just Look 585-ga. Look omab kahte tehast, millest üks on Prantsusmaal Neversis ja teine Tuneesias. Look pedaalidest on põhjusega saanud eesti rattasportlaste ja harrastajate esimene valik!
The most successful bikes in the world
Colnago ajalugu ulatub aastasse 1954, mil ettevõtte ja omanimelise brändi lõi Ernesto Colnago. Siin ei tohi kuidagi mööda minna selle brändi asutajast endast.Ernesto hakkas jalgrattakaubanduses tööle juba 13 aastaselt (väidetavalt oli ta pidanud ennast seaduse silmis pisut vanemaks „valetama“), töö kõrvalt ise tegeldes aktiivselt ka spordiga. Pärast seda kui ta rattasõidul raskelt kukkus, avas ta 1954. aastal enda väikese poe ja samal aastal ehitas ka esimese rattaraami. Olles juba Itaalias tunnustatud raamiehtaja, oli ta endiselt ka nõutud rattamehaanik, täites 1963. aastal Eddy Merckx´i meeskonna Molteni peamehaaniku rolli. Colnago sai tuntuks kõrgkvaliteediliste terasraamist rataste poolest, mis sobisid professionaalsete võidusõitude nõudlikusse keskkonda ja mille tootmise oskust arendas ta täiuslikkuseni, mida tõestab kasvõi fakt, et Colnago Master X-Light terasraam on endiselt tootmises. Colnago on alati kuulunud high-end brändide hulka. Colnago oli ammu enne Eestis kohal, kui seda oli meie Vabadus. Colnago on olnud mitmete Eesti rattakuulsuste võistlusratas, Aavo Pikkuus, Oleg Ljadov, Riho Suun, Toomas Kirsipuu, Tõnu Roosmäe ja kõikide „noorteni“ välja. Colnago Master oli ikooniline maanteeratas, mis oli 80-ndatel kõikide ratturite unistus, selleks muidugi oli kohustuslik jõuda Eesti koondise tasemeni, kindlamini jõudsid Colnago rattani aga N.Liidu koondislased ja ka neid leidus Eesti ratturite hulgas. Ka täna on Colnago unistuste bränd, ainult sedavõrd on lihtsam, et kui 80-ndatel tuli selleks jõuda tipptasemel sportlaseks, siis täna on kõigil soovijatel see võimalus Colnago endale Look Rattapoest soetada. Tänased tippmudelid on loomulikult carbon materjali päralt, Colnago C64 ja Colmago V3Rs on tõelised kunstiteosed. Colnago V3Rs mudeliga võitis sloveen Tadej Pogacar Tour de France´i 2020. aastal. Colnago tootmine on saanud alguse Cambiagost ja tippmudelid tulevad endiselt Itaaliast. Väärikas eas Ernesto Colnago on endiselt tüüri juures, me tunneme uhkust ja aukartust, et meile on antud see võimalus olla Colnago esinduspood Eestis!
Handcrafted Electric Bikes
Paljusid kliente tõrjub elektri rataste puhul eemale tema robustne välimus ja kaal, mis tihti on kaugelt üle 20-ne kilogrammi, kui enim müügil olevad e-rattad kaaluvad 24-27kg piires ja paistavad välja „kolakad“, siis Desiknio on kõike muud kui eelpool toodu. Ratta kaal on 13,5 kg (single speed) ja välimus ei jäta vähimatki kahtlust, et iga detail on viimistletud. Elektri ratas on mõeldud klientidele, kelle soov on nautida liikumist punktist A -> B selliselt, et saab seda teha ilma suure pingutuseta. Tahaks öelda, et sinikraed? Ei, tegelikult ju kõik, kes tahavad rattasõitu nautida ja lõbutseda, saavad seda teha – rattasõit on kõigile! Kerge vaevaga Rottermanni keskusest Noblessnerisse, Ihastest Tartu kesklinna, et teha üks resto peatus ja siis koju tagasi sõita? Siis on e-bike just Sulle! Odav? Ei, kindlasti mitte. Stiilne? Jah, kohe kindlasti! Ja kui juba e-bike siis Desiknio! Desiknio valikus on rihmülekandega rattad, mis ei vaja mitte mingisugust ülekande/rihma õlitust, jättes seega puhtaks ja puutumatuks ka püksisäärte määrdumise.
Prenez la roues de grands
Corima jooksudega on võidetud kõik kolm suurtuuri, Tour de France, Giro D´Italia, ja Vuelta Espagne. Ja mitte ainult, Erika Salumäe on tulnud olümpiavõitjaks Corima´ga. Sel prantsuse tootjal on väärikas ajalugu, mis ulatub 30. aasta taha! Toote arendus ja tootmine on Prantsusmaal, Loriol linnas. Vali jooksud, millega sõidavad suurimad!
SH+ on Itaalia bränd, mis toodab jalgratta kiivreid ja prille. Kiivri tootjana keskendunud kvaliteedile ja heale mudelivalikule. Valik on lai ja osutunud sobilikuks „eestlase pea kujuga“ , mis tundub esmapilgul küll naljakas, aga kiivri puhul vaat, et sama tähtis kui kinga mugavus! Eestis kaitsevad SH+ kiivrid paljude rattaklubides sõitvate ratturite peanuppe nagu CFC Rattakool, Püha Loomaaed, Viljandi Rattaklubi. SH+ arendus ja tootmine on Itaalias, olles sellega üks väheseid kiivri tootjad Euroopas, kes pole tootmist ära kolinud Aasiasse.
CyclingCeramic on Prantsusmaa tootja, kes tegutseb aastast 2012 ja on meie portfoolios juba üle 5. aasta. Kui iga watt loeb, siis on just keraamiline laager see, mis watti lisaks annab. Valikus on kõikvõimalikud laagrid, litrid, ODC (Oversized Derailleur Cage). Kvaliteedis ja töökindluses saab olla kindel, testitud World Tour meeskondade kaasabil.
FMB on Prantsusmaal tegutsev jalgrattakummide väiketootja. Kõik kummid valmistatakse kõrgkvaliteetse käsitöö vormis. Küll väike ettevõtmine, aga sedavõrd tublid! Rattaspordi üks kuninglikum võidusõit Paris-Roubaix võideti FMB kummidega lausa 7 aastat järjest aastatel 2008-2014. Kehvade kummidega seda ei tehtaks, sest munakivid panevad kõik kummid proovile. FMB on selle proovi läbinud suurepäraselt!
DREAM BIGGER
Campagnolo on rattakomponentide tootja, kes on valmistanud oma toodetega rõõmu kõige nõudlikumatele ratturitele ja nii juba ligi 90 aastat. Traditsioon, tehnoloogiline areng, disain ja iga väiksemgi läbimõeldud viimistletud pisidetail on need aspektid, mis asetavad Campagnolo rattatööstuse brändide poodiumil kõige kõrgemale astmele. Sarjade valiku kroonijuveeliks on Campa Super Record EPS12, lahti selgitatuna, elektrooniline 12-ne käiguga sari, mille kaasabil ka sloveen Tadej Pogacar 2020-2021 Tour de France võitis! Campagnolo jooksud on kui „kirss tordil“, nende hea veerevus on olnud see, mille pärast Campa jooksud on tuntud läbi aastakümnete! Kui lisada siia jooksude disain ja viimistlus siis on tegemist tootega, mida sõnaotseses mõttes võiks liigitada luksustoodete kategooriasse! Campagnolo on bränd, mis väärib imetlust!